In ons vervoergebied kun je in sommige situaties een vergoeding krijgen als jouw busreis niet is verlopen, zoals je had gepland. Hieronder lees je hoe het werkt:
Wanneer krijg ik geld terug?
In de Europese Verordening is er geen vergoeding vastgesteld voor vertragingen betreffende diensten waarbij de geplande reisafstand minder dan 250 km beslaat. In sommige situaties bestaat de mogelijkheid om een vergoeding te krijgen als je busreis niet is verlopen zoals gepland. De vergoeding is dan een tegemoetkoming uit coulance, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Daarnaast zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
- Je had een geldig (kopie)vervoersbewijs en je kunt deze tonen of eventueel opsturen naar de Keolis Nederland Klantenservice;
- Je voldoet aan de vergoedingsregels bus.
Wanneer krijg ik geen geld terug?
- Als de vertraging waarvoor je vergoeding vraagt langer geleden is dan drie maanden (geteld vanaf de dag van de reiservaring);
- Als de vertraging waarvoor je vergoeding vraagt van tevoren is aangekondigd via in ieder geval www.keolis.nl;
- Als Keolis Nederland geen schuld heeft aan de vertraging (er sprake is van overmacht) zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm en sneeuw);
- Als de vertraging waarvoor je vergoeding vraagt veroorzaakt is door een andere vervoerder.
Je kunt geld terug vragen via:
- Via ons contactformulier.
- Schriftelijk. Voor het versturen van jouw brief kunt u gebruik maken van ons Antwoordnummer 429, 7400 VB Deventer. Een postzegel is niet nodig;
- Ons Serviceformulier. Telefonisch aan te vragen via 088 – 0331 360. Voor het versturen kun je gebruik maken van ons Antwoordnummer 429, 7400 VB Deventer. Een postzegel is niet nodig.
Meer informatie en uitgebreide voorwaarden
Klik op één van onderstaande links voor meer informatie en de uitgebreide voorwaarden:
Europese Verordening Nr. 181/2011
Vergoedingsregels bus
Vier instanties om bezwaar te maken tegen het antwoord van Keolis Nederland