Geld terug vertraging trein

Wanneer heb je wel of niet recht op het terugkrijgen van geld bij vertraging?

Je hebt recht op geld terug indien:

  • de vertraging 30 minuten was of langer.
  • je een geldig (kopie)vervoersbewijs hebt/had en deze kunt opsturen naar de Keolis Klantenservice.
  • je gereden hebt in een trein op een traject waar Keolis Nederland / Blauwnet / RRReis uitgevoerd (Keolis) volgens de dienstregeling rijdt.
  • De vergoeding meer bedraagt dan € 2,30.

Reis je met een NS-abonnement of -product, dan hanteren wij exact dezelfde voorwaarden als NS. Bij een NS-abonnement of -product gelden de spits- en daltijden van NS. De hoogte van de vergoeding is nooit meer dan de ritprijs. Meer informatie over vergoeding bij NS-abonnementen en -producten vind je op de website van ns.nl.

 

Je krijgt geen geld terug indien:

  • De vertraging waarvoor je vergoeding vraagt langer is dan drie maanden geleden (geteld vanaf de dag van de reiservaring).
  • De vertraging waarvoor je vergoeding vraagt van tevoren is aangekondigd via in ieder geval www.keolis.nl, www.RRReis.nl of www.keolisblauwnet.nl.
  • Keolis Nederland geen schuld heeft aan de vertraging (er is sprake van overmacht) zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm en sneeuw).
  • De vertraging waarvoor je vergoeding vraagt veroorzaakt is door een andere vervoerder (zoals Arriva, Breng of NS).
  • je reist met de Keolis Dagkaart/Dalkaart.
  • je reist met een internationaal vervoerbewijs (CIV).
  • De vergoeding minder is dan 2,30 euro.
  • Je reisrecht (een abonnement) op een OV-chipkaart staat en je daarmee niet bent in- of uitgecheckt.

Je kunt geld terugvragen via:

  • Via ons contactformulier.
  • Schriftelijk. Voor het versturen van de brief kun je gebruik maken van ons Antwoordnummer 429, 7400 VB  DEVENTER. Een postzegel is niet nodig;

Je ontvangt binnen 3 weken een reactie van de Keolis Nederland Klantenservice. Het kan voorkomen dat dit door omstandigheden niet mogelijk is. Wij laten je dan weten dat je binnen 3 maanden alsnog een reactie van de Keolis Nederland Klantenservice zult ontvangen.

Meer informatie en uitgebreide voorwaarden

Europese Verordening Nr. 1371/2007